En lapp från förr..

Förmågan att fråga är viktigare än förmågan att svara.
Man upphör att ställa spontana frågor när man blir äldre, frågan vet redan svaret då. Försök att fråga så mycket du bara kan hela ditt liv, ifrågasätt alltid allting och ställ motfrågor.
Finns det oändligt stora tal eller inte?
.
Jag kan inte omvandla information till kunskap förrän jag satt mig in i det. Och jag måste kunna sätta det i ett sammanhang. Det är sammahanget som avgör informationen.
Vidga ditt nu. Lämna allt som det är, lämna nuet. Hitta på egna historier, känn på hur fantasin flyter i dina tankar.
.
För barn finns en värld långt borta som föräldrarna inte är insatta i. Man måste kunna glömma bort för att kunna lära sig på nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0