Fotö över natten.

Jojo, igår åkte jag ut, kände att det behövdes.. Vet inte varför. Blåste storm och regnade när jag åkte ut så vettefan hur jag fick för mig detta. Men ut kom jag tillslut iaf. Då skulle det laneras mat och sen skulle det sabreras och bjudas på klåva-sallad och crostini. :) Sen skulle det bli mat med, hur sjutton skulle jag orka det??
Men medan vi sitter där och njuter av att vara inne när det regnar så tycker mamma att en av båtarna i hamnen ligger liiite lågt, och detta säger hon bestämt till pappa. Han tittar ner och säger "Jag minns väl för sjutton gubbar itne hur den låg förra året!"
Och så fortsätter det ugnefär resten av kvällen.. :P
.
Efter maten har jag förmedlat lite Shan humor till mamma och hon vill ju absolut se detta! Så på med hela Blattefierad och mamma grääät nästan av skratt. :P Men mitt i allt så sitter pappa och tittar ut över hamnen och utbrister helt plötsligt..
"Du hade nog rätt, jag tycker båten ligger liiite väl lågt.." Jag och mamma tittar genast ut, och jaa, halva båten är under vatten. :P Sen tog det två minuter och det enda som syntes sen var taket på fören. :P MKt roligt tyckte jag och tog ett kort! :P Sen bidde det sängen..
.
Dan efter gick jag till M och kollade hans hus och fick se lite ritningar på hur det kommer bli, kommer bli såååå snyggt!! Lite spänd på resultatet. :) Tydligen ska hans altan vara klar rätt snart och då är jag lovad en fika där. :P Håll ditt löfte M!! :P
Sen blev det till att hjälpa mamma med att mäta ut tomten så hon kunde se vart hon ville ha altanen.. Pappa var ju sjuk, så jag fick göra allt han skulle gjort. :P HImla jobbigt. Efter utmätning av tomten fick jag snällt gå ner och ösa båten med. :P Kämpigt som fan.. Har du nånsin öst en båt i stövlar, klänning och fleecejacka? Gör itne det, ignet jag rekomenderar.. :P Speciellt itne i halvstormvindar.. :P Tror att gästbåtarna uppskattade det dock.. :P
BTW... Båten.. :P Och även en bild på tvn.. Pappa spelade in travet, och tvn måste vara igång.. Himla jobbigt. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0